Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Dijital arşivin gizli gücü! Veri güvenliğiyle geçmişin izinde

Dünya, bilgiyi saklama ve koruma yöntemlerinde devrim niteliğinde bir dönüşüm yaşadı. Dijital arşiv sistemleri, kültürel mirası geleceğe taşımak ve verilerin güvenliğini sağlamak için yenilikçi çözümler sundu. Bilimsel araştırmalar ve uluslararası …

Apple akıllı gözlükler için yeni bir çip geliştiriyor

Özellikle Meta gibi gözlüklerin piyasada yer almasının ardından harekete geçen Apple, sanal gerçeklik gözlüğünün ardından hem arttırılmış gerçeklik destekli hem de daha sade modeller üzerinde çalışacak.

Netflix kalan son interaktif içeriklerini platformdan kaldırıyor

Netflix, Black Mirror: Bandersnatch gibi interaktif içeriklerini kaldırmaya başladı. 12 Mayıs’tan sonra bu içerikleri platformdan izlemek mümkün olmayacak.

D Tech Cloud IDC Türkiye, CIO Summit 2025’te ‘platinum sponsor’ olarak yer aldı

Teknoloji firması D Tech Cloud, 7-8 Mayıs tarihlerinde Sapanca’da düzenlenen IDC Türkiye CIO Summit 2025’te platinum sponsor olarak yer aldı.

WhatsApp kullanıcılarına mesaj gönderdi: Yeni özellik tanımlandı

Dünyaca ünlü anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp’tan kullanıcılarına müzikli yenilik. Artık ruh halinizi yansıtan şarkılarla durum güncellemesi yapmak mümkün hale geldi.

WhatsApp’tan gelen o mesajlara sakın tıklamayın: Bilişim uzmanından kritik uyarı

Türkiye Bilişim Derneği (TBD) Başkanı Kenan Altınsaat, vatandaşların elektronik posta (e-posta) veya WhatsApp üzerinden kendilerine ulaşan hatırlatma veya reklam linklerine doğrudan gitmek yerine, kendi internet tarayıcılarını kullanmalarının daha doğru olacağını bildirdi.